SEO Diensten

line

Rank op de eerste pagina met Zoekoptimalisatie servies van The Outsource Marketeer


Krijg meer en beter traffic naar uw website van zoekmachines zoals Google.
Enkele voordelen van een website met goede SEO:


 
 

Wat is SEO?


SEO is de afkorting van het engelse Search Engine Optimization. In het Nederlands is dat Zoekmachine optimalisatie. In het kort betekent dit het zichtbaarder maken van uw bedrijf op het internet en met name op zoekmachines zoals Google. Op het moment dat iemand naar uw producten of services zoekt op een zoekmachine, moeten deze machines bepalen welke van de grote aantallen sites die er zijn, het meest geschikt is om de de vraag van hun klant te beantwoorden.

Zoekmachines reageren op uw vraag door de resultaten weer te geven op de Zoekmachine Resultaten Pagina. In het Engels SERP's (Search Engine Results Pages). Dit zijn de resultaten die wij als gebruiker van bijvoorbeeld Google te zien krijgen. Er zijn een heleboel factoren die bepalen welke site hoe hoog op de resultaten pagina gepositioneerd worden, echter in het kort kijkt de machine hoe goed de ingetypte vraag beantwoord wordt en in de technische staat waarin de website zich verkeerd. Hoe beter de vraag beantwoord wordt en hoe beter de technische staat van de website hoe hoger de website wordt weergeven op de resultaten paginas.

Maar hoe bepaalt de zoekmachine welke site beter is dan de andere, en dit in fracties van seconden, en voor duizenden (soms miljoenen) websites? Het antwoord hierop is complex en hangt van soms wel honderden factoren af. Dit alles zit in uitgebreide wiskundige formules en/of algoritmes die over het algemeen niet publiekelijk toegankelijk zijn en periodiek ook nog eens veranderen. Deze veranderingen in de algoritmen worden over het algemeen ingevoerd om ervoor te zorgen dat de klant van de zoekmachine (de persoon die ergens informatie over zoekt) een betere ervaring heeft.

Om te bereiken dat uw website toch hoog in de resultaten terechtkomt moet de website geoptimaliseerd worden voor zowel de algoritmes van de zoekmachines als fysieke klanten. En om dit goed te doen, moet je dus beiden goed begrijpen. Vervolgens dient de website geoptimaliseerd te worden om beide groepen tevreden te stellen. In sommige gevallen betekent dit dat een fragiele balans gevonden moet worden tussen de twee groepen.

Er is een breed scala aan SEO-tactieken om dit te doen, maar kunnen globaal samengevat worden in het hebben van SEO Content en het hebben van een websitestructuur die goed te begrijpen is voor beide groepen, zodat klanten of bezoekers er zonder problemen waardevolle gegevens over kunnen vinden. Door een goede SEO-strategie te volgen, of door een bureau in te huren die hier in gespecialiseerd is, kan een bedrijf haar zichtbaarheid op het internet vergroten en meer high quality verkeer naar de website lijden.

Prima, maar wat betekent dit nu voor mijn bedrijf?


Zoals je misschien zelf ook wel ervaren hebt als je iets zoekt op een zoekmachine, het zijn vaak enkel de eerste drie resultaten die alle kliks krijgen. Er zijn niet veel mensen die verder dan de eerste drie resultaten kijken. Met andere woorden, hoe hoger je verschijnt op de resultaten (hoe hoger je ‘rankings’), hoe meer kliks je krijgt, en dus bezoekers naar je site, en dus betalende klanten. Als je niet hoog ‘rankt’ zullen klanten je nooit vinden.

Desalniettemin, SEO gaat niet alleen over zoekmachines. Sterker nog, het gaat eigenlijk voornamelijk om websitebezoekers. Als uw website niet de klantervaring of gegevens biedt die individuen verwachtten, zult u snel zien dat uw rankings dalen.

Aan de andere kant, hoe beter uw website de wensen van uw klanten nakomt (lees: antwoord geeft op wat ze vroegen in de zoekmachine), hoe meer uw resultaten zullen verbeteren. Met andere woorden, hoe meer bezoekers op natuurlijke wijze via SEO naar uw website komt, en hoe meer deze bezoekers op een positieve manier met uw website omgaat, hoe meer de zoekmachine meer bezoeker naar uw website zal sturen.

Is SEO echt zo belangrijk?


In één woord - ja. Als bedrijf moet je zijn waar je klanten je kunnen vinden. Uw website kan ongetwijfeld uw belangrijkste bron van nieuwe klanten worden: het aantrekken van potentiële klanten, het versterken van uw bedrijfsimago en het faciliteren van dagelijkse sales. Maar alles hangt en valt dus met SEO rankings. Geen rankings, geen betalended klanten.

Nog belangrijker, als je de kracht van SEO negeert en je concurrent wel SEO hanteert en dus een vroeg voordeel geeft, kom je in een lastige positie terecht. Hoe eerder je begint met het uitvoeren van SEO, hoe eerder je de vruchten ervan plukt.

7 Redenen waarom je in SEO wil investeren



1. Uw klanten gebruiken zoekmachines
Hoewel veel websiteverkeer van bronnen zoals sociale media komt, het overgrote deel van websiteverkeer komt van zoekmachines. Dit is op zich ook wel logisch want als mensen een vraag (of intentie) hebben gaan ze eerder naar een zoekmachine om deze vraag te stellen.

2. Zoekmachine optimalisatie verhoogt websiteverkeer en de kwaliteit ervan.
Wij zullen ervoor zorgen dat met onze SEO-tactieken, het aantal kwaliteits bezoeken zal verbeteren. Dit geeft u niet alleen de kans een goede deal te sluiten, maar het is ook een kans om een e-mailadres te verzamelen voor uw mailinglijst, of voor mensen om bekend te worden met uw merk.

3. Weboptimalisatie genereert meer omzet
Hoe meer kwaliteits bezoekers uw site krijgt, hoe meer leads en in feite deals u zult sluiten. Wanneer je bezoekers aantrekt die op zoek zijn naar de producten of services die u verkoopt hoe groter de kans dat de bezoeker uw website bezoekt. Wanneer uw site meer informatie verschaft, beter te begrijpen is en een hogere entertainment waarde heeft dan de concurrentie is de kans groot dat u de sale krijgt.

4. Duurzame resultaten
Met een goede SEO-strategie kunt uw goede en duurzame resultaten verwachten. Onze SEO-experts analyseren de resultaten constant om nieuwe verbetereingen en optimalisatie tactieken te identificeren en uit te voeren. Onze focus richt zich op duurzame resultaten voor onze klanten. We zijn niet op zoek naar quick hacks en snelle oplossingen die geen duurzaamheid kennen.

5. SEO verbetert uw merk geloofwaardigheid.
Door hoog te ranken in Google zien klanten dat uw website zich onderscheid van de concurrentie en dat u boven de rest in de branche uitsteekt. Onbetaalde (dus organische) resultaten op de zoekmachine resultaten paginas zijn in feite een bewijs van vertrouwen over de kwaliteit en inhoud van uw website.

6. Organische resultaten (SEO) verslaan betaalde resultaten (SEA) op zoekmachines.
Uw concurrentie heeft misschien een groter budget om te gebruiken voor promoties, maar het kopen van klanten is op langer termijn niet een duurzame manier om klanten te winnen en behouden. Ook al genereert SEA website bezoekers, de kwaliteit van deze bezoekers is over het algemeen lager dan bij SEO. Het aantrekken van onbetaald, natuurlijk verkeer naar uw website op basis van een goed geoptimaliseerde en gestructureerde website is een investering die uw langdurige en duurzame resultaten zal geven.

7. SEO creëert nieuwe mogelijkheden.
Naarmate nieuwe gadgets, mobiele telefoons en apparaten op de markt komen, gaan mensen op nieuwe manieren op zoek naar producten, services en informatie. Spraakgestuurd, mobiel en lokaal zoeken zijn slechts een paar manieren waarop mensen zijn gaan zoeken. Als u een van de eersten bent, of op zijn minst de concurrentie voor bent of overtreft, dan kun je ze ver achter je laten.

Wat zijn de meest voorkomende SEO-fouten die we zien?



Helaas is het vrij eenvoudig om het onbewust moeilijker te maken van de zoekmachines om uw website te vinden. Naarmate uw website groter wordt en u meer inhoud toevoegt, kunnen deze fouten er langzamerhand insluipen en opstapelen. Het negeren van slechts een paar kleine technische regels kan op langere termijn sterke negatieve gevolgen hebben hebben op waar de site op de resultaten pagina verschijnt. Gelukkig kan een uitgebreide SEO audit u inzicht geven in wat er aan de website verbeterd dient te worden om betere resultaten te krijgen. Hoewel de audits en de reparaties even tijd kosten, zijn er vaak al snel verbeterde resultaten te zien op je rankings.

Hieronder bespreken we enkele van de meest voorkomende en helaas ook kostbare problemen die we door de Jaren heen zijn tegengekomen op de sites waar we aan werken:

1. Gebroken links
Op een interessante link klikken om vervolgens te zien dat de pagina niet meer bestaat is niet alleen gênant en teleurstellend, zoekmachines zien dit tijdens hun periodieke website crawls en vinden dit niet goed. De algoritmes zullen uw site wat minder hoog weergeven.

2. Het negeren van data uit bijvoorbeeld Google Analytics en andere tools
Hoe kun je zien of de SEO-optimalisaties die je hebt gemaakt ook daadwerkelijk werken en je de gewenste resultaten geeft? Zonder deze data kunt u dit niet beoordelen. Ondanks het feit dat vele tools openlijk toegankelijk zijn voor de website-eigenaar, vaak worden de tool en de data genegeerd. Tools zoals Google Analytics en Google Search Console hebben zeer waardevolle informatie en statistieken die u inzicht geven over hoe uw website functioneert, en wat u eraan kan doen om betere resultaten te krijgen. Deze tools geven informatie over bijvoorbeeld: a. Welke van je pagina's zijn het populairst en leveren je de meeste business? b. Welke pagina's worden het snelst verlaten en waarom? c. Waar komt het overgrote deel van uw website bezoekers vandaan? d. Welke zoektermen worden er gebruikt om uw site te vinden? e. Hoe gedraagt het publiek zich op uw site?

3. Geen uitgaande links (outbound links) van hoge kwaliteit
Websites zonder enige links of referenties naar anders websites of bronnen helpen u niet bij het verbeteren van uw rankings. Dit is over het algemeen een eenvoudige aanpassing om dit te repareren en weer hoger op de ranglijst te komen.

4. Een website hebben die niet geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten.
Al geruime tijd wordt het grootste deel van de zoekopdrachten op mobiele telefoons uitgevoerd. Potentiële klanten die op uw website terecht komen terwijl ze op een mobiel apparaat zijn zullen het niet op prijs stellen als de site moeilijk te navigeren is, of misschien zelf niet goed weergeeft of niet functioneert. Bezoekers zullen uw site dan snel verlaten. Zoekmachines zien dit gedrag en zullen minder geneigd zijn om meer bezoeker naar uw site te sturen en dus zakt uw ranking. Mocht uw concurrentie wél de website geoptimaliseerd hebben voor mobiel gebruik, dan is het voor hen een digitaal inkoppertje.

Wat doet een SEO-bureau nu precies?


Onze SEO experts krijgen die vraag wel vaker. Veel ondernemers hebben een basiskennis van SEO, maar weten niet helemaal zeker hoe, en of SEO hen zal helpen. We nodigen je hierbij uit om een kijkje in de SEO keuken te nemen. Naarmate u meer content toevoegt aan uw site, vergroot u uw kansen op een betere ranking voor bepaalde zoekwoorden zonder dat u het door heeft. Het publiceren van veel nuttige informatie is een goede gedachte, maar je dient ook content te creëren met het einddoel in je achterhoofd. Over het algemeen zal dat doel zijn om potentiële klanten ervan te overtuigen zaken met u te doen. Dit betekent dat u ook gebruik moet maken van zoek termen en woorden die relevant zijn voor mensen die in die fase van de Buyers Journey zijn. Dit lijkt een no-brainer, maar het is nog maar het begin van een meerdere complexe SEO tactieken. Tevens moet je overwegen hoeveel rivaliteit er is voor verschillende zoektermen, waar, hoe en waarom je je rivalen overtreft. Dit vereist een lange termijn SEO strategie met ondersteunende tactieken.

SEO in relatie tot de buyers journey


De meerderheid van onze klanten verkopen producten of een service of een combinatie ervan. Als consument begrijp je je eigen zoekgedrag op het internet waarschijnlijk al. In het begin van de zoektocht zoek je nog met ruime en brede woorden en vragen, maar naarmate je meer geïnformeerd raakt, pas je je zoekgedrag aan en het wordt het steeds specifieker en ga je verschillende aanbieders met elkaar vergelijken. Als consument kijk je naar de meest betrouwbare bron en zou het fijn zijn dat in iedere fase van de buyers journey je bij dezelfde bron terecht kunt voor je vragen. In een perfecte wereld zou u, nu als aanbieder van een product of service voor iedere fase interessante en relevant content beschikbaar hebben. De buyer journey fases worden vaak weergeven als:

  • Bewustzijn - u bent zich ervan bewust dat u een probleem heeft dat moet worden opgelost.
  • Overweging - u overweegt nu verschillende opties om het probleem naar behoren op te lossen.
  • Besluit - u heeft het onderzoek voltooid en heeft nu besloten tot actie om het probleem op te lossen.
Het creëren van relevante content voor iedere elke fase vereist een zorgvuldige voorbereiding, onderzoek en uitvoering. Dit is waar ons team van Content Experts u helpt om de juiste content voor de juiste persoon voor de juiste fase te creëren.

Het SEO-optimaliseren van uw site is niet een snelle hack.


De meest populaire zoekmachines zijn de meest populaire omdat ze constant betere zoekresultaten leveren aan hun klanten. Ze passen contant hun algoritmes aan om ervoor te zorgen dat we de beste resultaten krijgen. Website crawls scannen uw website en websitegebruikers data op hun platforms en kijken naar honderden aspecten van uw website. Op basis daarvan bepalen ze de volgorde van de zoekresultaten. Deze crawls zijn heel goed en er is geen manier om ze te misleiden of doen geloven dat uw website beter is dan in werkelijkheid. Met andere woorden, de website dient in een perfecte staat te zijn om hoog op de zoekresultatenpagina te verschijnen. Wij helpen u graag bij het verwerven van die beste positie.

Dit vraagt enige investering en inspanning. Het is belangrijk om geen onredelijke verwachtingen te hebben, en we zijn hier eerlijk en openhartig in tegenover onze klanten. Hieronder staan enkel een paar van de meer dan 200 elementen waar de zoekmachines naar kijken bij het beoordelen van uw website:
  • Laadsnelheid van uw pagina over verschillende apparaten
  • Compatibiliteit met mobiele en andere apparaten
  • Domein Beveiliging
  • Relevante content, die antwoord geeft op de vragen van de bezoeker
  • Voldoende en interessante content die de bezoeker vermaakt
  • Kwaliteit van binnenkomende links (Backlinks)
  • Data van eerdere bezoekers aan uw website en hoe zij zich gedroegen (denk hierbij bijvoorbeeld aan bounce rate, tijd on site, aantal pagina’s dat ze bezochten etc)
  • De structuur van de website, zowel voor de gebruiker als voor de zoekmachines
  • Website design en layout.
  • Actualiteit van de informatie op uw website
  • Technische staat van uw website
  • Image optimalisatie

En dat is nog maar het begin! Maar er is hoop, zodra het SEO team van The Outsource Marketeer begint met het aanpakken van de problemen en het opzetten van een SEO strategie zult u zien dat er meer bezoekers naar uw website komen. Naarmate meer tijd verstrijkt en we meer verbeteringen aanbrengen zult u de totale impact zien. Voeg hier een goede Contentstrategie aan toe en u zult zeker zijn van duurzame verbeteringen in de resultaten van uw website.

Nadenken over uw specifieke doelstellingen


Niet ieder bedrijf zal ervan profiteren om altijd en overal op de eerste positie te staan. Denk bijvoorbeeld aan een plaatselijke loodgieter, die heeft er niks aan om ook op de eerste positie te staan voor mensen die honderden kilometers verderop wonen.
Elk bedrijf is uniek en dat is de reden waarom wij nooit dezelfde SEO strategie uitvoeren voor al onze klanten. Door de jaren heen weten we dat het belangrijk is om iedere website op een individuele manier te benaderen, met een specifieke SEO en Content Strategie. We hebben het vaak genoeg gezien, klanten die op korte termijn op alle marketingkanalen nummer 1 willen zijn. Hier zijn hoge invetseringen voor nodig, en niet alle kanalen werken voor iedereen.
Wij vermijden dat u te veel aan marketing besteed door tactisch en efficiënt te handelen en enkel die dingen uit te voeren waar u de resultaten van ziet. Naarmate er meer resultaten binnenkomen kunnen we altijd nog kijken hoe we dit kunnen herinvesteren in meer en bredere tactieken. Wij groeien graag met u en uw merk mee.

Deze SEO diensten voeren we voor u uit



1. Onderzoek naar welke zoektermen er gebruikt worden.
Mensen gebruiken verschillende woorden om naar informatie te zoeken. De een typt een korte algemene vraag in, de ander meer een lange zin met een specifieke vraag. Uw website dient in feite geoptimaliseerd te zijn voor alle relevante variaties van zoektermen en zinnen die mensen gebruiken. Om te weten welke termen en zinnen er door uw publiek gebruikt wordt moeten we een gedetailleerd zoektermen onderzoek uitvoeren, en zien hoe zij zich gedragen op uw website. Met onze specifieke SEO-tools kunnen we dit uitvoeren en een strategie opzetten die focust op de juiste woorden.

2. Optimalisatie van de website
Wij zorgen ervoor dat uw website’s content, design, back-end code volledig geoptimaliseerd is en voldoet aan de meest recente eisen van zoekmachines zoals Google.

3. Concurrentie analyse
Door een concurrentieanalyse uit te voeren kunnen we vaststellen waar uw bedrijf uniek in is ten opzichte van de concurrentie en waar er overlap is. Dit bepaalt weer onze SEO strategie zodat de tactieken die we implementeren voor u de beste resultaten zal opleveren.

4. Analytics en data
Door middel van onze on site analytics tools kunnen we het gedrag van bezoekers op uw site analyseren. We kunnen zien hoe ze op de site terecht komen, waar ze de meeste tijd doorbrachten en waar ze uiteindelijk de tocht op uw site eindigden. Deze informatie gebruiken wij om verbetering voor uw website te maken zodat uw website volledig gebruiksvriendelijk is.

5. Off-page optimalisatie en het bouwen van een link structuur
Het ontvangen van webverkeer van andere kwaliteits websites is een goede manier om aan Google te laten zien dat u een betrouwbare en waardevol bron van informatie bent. Dit helpt om je weer om hoger op de ranglijst te brengen. het is dus belangrijk om een goede off page link strategie te implementeren voor de beste resultaten.

6. Een paar geheime ingrediënten die het verschil maken.
Dan zijn er nog een paar (lees tientallen) SEO tactieken die we toepassen maar op dit moment liever tot ons zelf houden. Dit om te voorkomen dat uw concurrentie er met onze ideeën mee vandoor gaat. Neem gerust contact met ons op om uw SEO reis met ons te beginnen. Kans is groot dat we meer informatie met u delen.

    Voor meer informatie over bovenstaande onderwerpen of een vrijblijvende offerte voor Digitale Marketing, SEO, SEA of Design, gelieve onderstaande gegevens in te vullen.

    Neem vandaag nog contact met ons op

    We werken graag met u samen.
    Laat uw gegevens achter op het onderstaand contactformulier of stuur een mailtje naar info@theoutsourcemarketeer.nl